Chrumkavý, pečený falafel bez fritovania, len z 5 prísad okrem korenia

Chrumkavý, pečený falafel bez fritovania, len z 5 prísad okrem korenia

Sem tam zvykneme ísť sa do reštaurácie, kde majú hummus, obložené pita chleby a falafel. Našim trom falafel zachutil dosť výrazne. Lenže je to fritované a to mi až tak nie je podľa chuti, takže po niekoľkých razoch som si sadla k počítaču a hľadala som recept. Namiesto fritovania som dala piecť falafel do rúry, len tak nasucho, úplne bez oleja. Ondrej to obzeral, že teda nemá takú farbu, ako tie, čo zvykne jesť. Keď som mu vysvetlila, že tú farbu chytá akurát pri fritovaní, tak okoštoval. A už išli, jeden, druhý, tretí. Rýchlo som ukmasla zopár na fotku. Mala som možnosť okoštovať polovicu guličky a ozaj! Veľmi chutné!
Áno, neboli také mastné, čo mne veľmi vyhovovalo. A zjavne to nebol problém ani pre ostatných, lebo za pár minút zmizli. Všetky. Až som ľutovala, že som spravila len túto várku, určite by sa ujalo aj dvojnásobné množstvo.

Tento recept na falafel je: chrumkavý, rýchly, jendoduchý, oveľa zdravší ako verzia z fritézy

Tento pečený falafel je z 5 prísad okrem korenia:

-cícer 

-cibuľa

-cesnak

-petržlenová vňať

-múka 

Takéto recepty a ďalších 105 perfektných receptov vás čaká v našom online kurze: 21-dňovej zmene. Je to kurz kde sa dozviete ako sa stravovať zdravšie. Nájdete tu návody, čo si nachystať v kuchyni, kde a čo nakupovať, ako variť, čo s čím kombinovať. Všetko detailne no zároveň jednoducho popísané. Nie je to kurz len o varení, ale každý deň rozoberáme aj tému, ktorá sa týka výživy a optimálneho zdravia. Je to kurz o plnohodnotnej strave. Zároveň sme mysleli aj na všetky možné alergie a intolerancie, skrátka každý si tu príde na svoje.

Chrumkavý, pečený falafel bez fritovania, len z 5 prísad okrem korenia

Prísady:

Počet porcií: 25-30 guličiek, čas prípravy: 15 minút, čas pečenia: 25-30 minút, namáčanie: cez noc, alebo do vriacej vody na 2 hodiny

  • 250g cíceru
  • 2 cibule
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 2-4 pl múky (cícerovej, špaldovej)
  • hrsť petržlenovej vňate (kombinovala som so sušenou)
  • 1 1/2 čl soli (dala som čiernu soľ)
  • 1/2 čl rímskej rasce
  • mleté čierne korenie podľa chuti
Chrumkavý, pečený falafel bez fritovania, len z 5 prísad okrem korenia

Postup:

Cícer dáme namočiť na noc. Alebo, keď nemáte čas ako ja, lebo si zmyslíte dve hodiny vpred, že chcete robiť falafel, tak zalejte cícer vriacou vodou a nechajte ho v tej vode postáť 2 hodiny.
Po dvoch hodinách vodu zlejeme a dáme do kuchynského robota s nožom S, kde pridáme všetko ostatné.
Mixujeme, až je to kompaktná hmota, z ktorej sa dajú tvarovať guličky, ale zároveň to nie je totálne na kašu. Chceme cítiť cícer, čiže mixujeme tak, aby sa to podrvilo a spojilo. Neprilievame žiadnu vodu, preto mixujeme v kuchynskom robote s nožom S, ten mixuje aj bez tekutiny. Mixér toto nezvládne, ten potrebuje tekutinu.
Keď máme hmotu, akú potrebujeme, na plech dáme papier na pečenie, zapneme rúru a tvarujeme guľky. Naberieme na polievkovú lyžicu vždy rovnaké množstvo, nech máme rovnakú veľkosť. Tak sa upečú naraz, čo je fajn, aby ste nemali všetky veľkosti a niektoré budú spečené a iné ešte surové.
Ja som ešte skúšala verziu placky, tie boli rýchlejšie ako guličky, ale deťom sa nerátali, lebo ozajstný falafel je guľatý!
Keď máme guličky, šupneme ich do rúry a pečieme okolo 25-30 minút na 180 stupňoch. Chytia farbu a sú chrumkavé. Jednoducho pochúťka ako svet, až sa čudujem, že som ich ešte nikdy predtým nerobila! Myslela som si, že je to neviem ako komplikované! To sú tie predsudky, myslela som si, aké je to náročné a potom som to konečne skúsila a zistila som, že to tak nie je.
Každopádne, dobrú chuť. Hodí sa k tomu čokoľvek, aj len humus, alebo dusená, či pečená zelenina, či pita chlieb.

Tip:

Môžete dať namočiť dvojnásobné množstvo a k tomu si spraviť humus, tam však treba varený cícer, ten už mám odskúšaný a je to jednoduché a rýchle, stačí mať mixér, soľ, rímsku rascu, tahini a vodu. Alebo si jednoducho k tomu humus a pita chleby kúpite :)))